2013. február 1., péntek

Kókuszos kockák, azaz "Coconut Ice Squares"

 
Most rögtön szeretném elmondani, hogy egy nagyon kókuszos és cukros édességről lesz szó. Szóval aki viszolyog az édes dolgoktól, vagy esetleg nem szereti a kókuszt, annak ajánlani tudom a jobb felső sarokban lévő kis "X"-et. :)

Még tavaly készítettem ezeket a kókuszos kockákat. Igazi vérbeli brit édességnek számítanak. Párszor már volt szerencsém kirakodó vásárokban és termelői piacokon járni és ez az édesség elmaradhatatlan az ilyen helyekről. Valami olyasmi tradícionális dologként tudom elképzelni, mint otthon a kókusztekercset. Az angolok rettenetesen ragaszkodnak a jól megszokott dolgokhoz, tehát nekem sikerült őket elrettenteni, mert én egy kis újdonságot csempésztem a dologba... Csokoládés kókuszkockákat csináltam, amiknek a színe nyilván barna és fehér. Az igazi édesség valójában rózsaszín és fehér színű. Tehát halálos bűnt követtem el... Meggyaláztam az ősi receptet! :)


Bár én bevallom nekem szimpatikusabb így ételfesték nélkül. :)
 





Maga a recept annyira egyszerű, hogy csupán néhány hozzávaló kell, amit össze kell kutyulni. Tehát nyugodtan be lehet fogni a gyerekeket az elkészítés során!

Kókuszos kockák
(Coconut Ice Squares)


250 gramm sűrített tej
200 gramm porcukor
200 gramm kókuszreszelék
1 teáskanál vanília esszencia

Ennyi lenne az alaprecept. Innentől opcionális a választásotok. Ha az eredeti édességet szeretnétek elkészíteni, akkor miután kikevertétek a masszát, válasszátok ketté. Az egyik felébe tegyetek némi piros ételfestéket. A másik lehetőség, hogy ételfesték helyett egy evőkanál jó minőségű kakaóport rakjatok a kókuszos egyveleg feléhez, mint ahogy én is tettem.

Az elkészítés nagyon egyszerű. A sűrített tejet öntsük egy tálba, rakjuk hozzá a porcukot, keverjük el. Adjuk hozzá a kókuszreszeléket és a vanília aromát is, ezeket jó alaposan oszlassuk el benne. Válasszuk ketté a masszát és az egyik felébe vagy ételszínezéket, vagy kakaóport rakjunk.

Innentől egy picit gyorsítsuk fel a tempót, mert ha sokáig időzünk, eléggé ki fog száradni a keverék és nem fog a két réteg szépen egymáshoz tapadni. Sütőpapíron kb 20x20 cm-es négyzet alakúra nyújtjuk a massza egyik felét. Szintén ugyanilyenre a másik felét. Aztán a kettőt szépen egymásra fektetjük, jól áthengereljük és hűtőbe rakjuk 3-4 órára. Ezután tetszőleges méretű apró kockákra lehet vágni egy éles késsel. Jól záródó fém dobozban 1 hónapig eláll. Nem mintha maradna belőle egy napnál tovább egy morzsa is... :) De gasztro ajándéknak kitűnő. Én átlátszó zacsikba csomagoltam őket és szépen átkötöttem masnival.

Az eredeti rózsaszín-fehér kockákat is megmutatom azért.


Kép forrása google.

Nagyon egyszerű és gyorsan elkészíthető, bátran álljatok neki! Kókusz imádóknak tökéletes édesség!

Nudleee

6 megjegyzés:

tejszínhab írta...

Ennyi kis kalóriára szükség van ;) Igazi pink csajként lehet, hogy a pink verziót készítem el ;) Nagyon szépek lettek :)

Nudleee írta...

Tejszínhab! Pont ezért mutattam meg az eredeti változatot is, mivel mindenkinek más az ízlése! Remélem jól sikerül majd! :)

Millye írta...

Valentin napra is szuper kis sütike :) ételfesték helyett pedig céklaporral színezném :) köszi :)

Betka írta...

Ejha! Ez nálunk is kapós lenne. Van a családban kókusz-rajongó. A Te változatodban mennyire karakteres a kakaós íz?
És még egy kérdés (bár tudom hogy nem a vanília a kedvenced): Torta töltéséhez tudnál ajánlani, igazán finom vaníliás krémet? Köszi :)

Nudleee írta...

Millye! Nekem is van otthon Magyarországon céklaporom, de itt sajnos nincs. Viszont otthon sem könnyen beszerezhető. Ezért ajánlottam az ételfestéket. :)

Betka! A kakaó érezhető, bár nem mondom, hogy nagyon intenzív igazi csokis íze van! De én többet nem mertem bele tenni, hogy nehogy nagyon kiszárítsa a keveréket!

Vanília krémre írok neked recit mail-ben! :) Puszi!

Betka írta...

Tündér vagy :)! Köszi szépen! Puszi

sutibox.hu - a gasztroblogok gyűjtőoldala - kis banner