2013. február 8., péntek

Brooklyn Blackout Cake - azaz egy csudi finom csokis piskóta recept


Annyian kértétek a kalocsai mintás torta (bejegyzés ITT) piskótájának a recijét, amit egy könyvből néztem ki, hogy úgy döntöttem csinálok egy bejegyzést neki. :) Sokan kérdeztétek mail-ben és itt a blogon is, úgyhogy ha már ilyen érdeklődés van iránta, közzéteszem.

A torta a könyvből fényképezve.
 


És így nézett ki az én piskótám.


Nekem tényleg nagyon ízlik és komolyan írtam, hogy ez volt az eddigi legjobb csokis piskótám. Az eddigiekkel nem voltam mindig maradéktalanul elégedett... Valahogy az instant kakaópor mindig összeejti picit a piskótát. De nem ebben a receptben! :) Itt most nem szükséges a tojásfehérjét felverni, így nem kell félni, hogy összeesik. Igazából picit olyasmi, mint egy muffin tészta. Legalábbis én így gondolom. A recept egy angol szakácskönyvből való, amit szívesen olvasgatok.

Lefordítottam a receptet, de nem szó szerint fogom leírni, mert hosszú és felesleges. :) Egyszerűen megfogalmaztam mindent. Nagyon könnyű ám megcsinálni. :) És a végeredmény... Hmmm... Isteni!

Brooklyn Blackout Cake
 
10 dkg vaj (nem margarin)
240 gramm porcukor
2 nagyobb tojás (mondjuk L-es)
170 gramm liszt
3/4 teáskanál sütőpor
3/4 teáskanál szódabikarbóna
1/2 teáskanál vanília esszencia
45 gramm natúr kakaópor
160 ml tej
 
A puha vajat a porcukorral habosra keverni. Egyesével hozzá a tojások. Habosra. Bele a sütőpor, szódabikarbóna, kakaó, vanília. Bele a liszt fele. Kikeverni. Bele a tej. Kikever. Bele a maradék liszt. Kikever. :) 3 db egyforma 20 cm-es tortaformába elosztani őket és 170 fokosra előmelegített sütőben 25-30 percig sütni. Én légkeveréssel csináltam.


Ennyire egyszerű. :) A recepthez tartozik egy krém is. Bár én ezt még nem készítettem el, de ígéretesnek hangzik. Ha valaki kipróbálja, akkor ossza meg velem, hogy hogyan sikerült! :)


Csoki krém, vagyis inkább sodó (Chocolate Custard)

500 g cukor
600 ml víz + 120 ml víz
1 evőkanál golden syrup (Egy karamell ízű sűrű édes öntet. Úgy néz ki, mint a méz.)
125 g kakaópor
200 g keményítő
85 g vaj
fél teáskanál vanília kivonat

A cukrot, golden syrup-ot, kakaó port és a 600 ml vizet lábasba rakjuk és felforraljuk közepes lángon. Néha megkeverjük. Keverjük el a keményítőt a 120 ml vízzel jó alaposan, aztán keverjük hozzá a felforralt keverékhez. Ezután visszarakjuk a tűzhelyre és  főzzük sűrűre kb 10 perc alatt. Vegyük le a gázról és keverjük bele a vajat és a vanília kivonatot.Tegyük a sodót egy tálba, fedjük le fóliával és hagyjuk kihűlni (várjuk meg, hogy összeálljon). Egyébként az igazi sodó tojást is tartalmaz. De ebben az esetben ez tojás mentes sodó! :)

Annyit ír még a recept, hogy a kisült tortalapok tetejét vékonyan szeljük le és csináljunk morzsát belőlük. A krémet három részre kell elosztani. 2 rész megy belülre és egy kívülre. Végül a morzsával panírozzuk az egészet. Tálalás előtt 2 órát hűtjük.

Nudleee


4 megjegyzés:

tejszínhab írta...

Gyönyörű magas torta piskóta lett! Kipróbálom :)

Nudleee írta...

Bátran próbáld ki! Ha elkészült és megkóstiztad, akkor oszd meg velem mit gondolsz! ;)

Dina írta...

Jaj, de jó, épp azon filóztam, hogyan lehetne változtatni kicsit a már kissé uncsi kakaós piskótán! :) Köszi! Nagyon-nagyon jól néz ki!

Nudleee írta...

Nagyon szívesen Dina! :) Remélem neked is annyira fog ízleni, mint nekem! :)

sutibox.hu - a gasztroblogok gyűjtőoldala - kis banner