2013. december 2., hétfő

Biscotti (olasz mandulás keksz)

Ma gondoltam elkezdem kipróbálgatni miket fogok karácsonyra sütögetni. Akár gasztro ajándékként, akár az ünnepi asztalra. Elsőként a Biscotti recept akadt a kezembe. Pár éve kaptam egy angol nyelvű szakácskönyvet az egyik nagyon kedves barátnőmtől, amelyben gaszto ajándékként adható finomságok vannak felsorakoztatva. Ezúton is köszi a könyvért Gabóca! :) Nagyon szeretem lapozgatni és a napokban épp a kezembe akadt. Mivel jó sok ötlet van benne, ezért szelektálnom kellett, hogy melyik jusson mára. Na de a többi sem megy felejtőbe, csak most épp ezzel kezdtem a sütögetést.

A recept maga iszonyú egyszerű, nagyon gyorsan elkészíthető és jól variálható. Nem mellesleg nagyon finom. Igazi téli keksz, amivel a meleg szobába be lehet vackolódni és elropogtatni egy jó kávé, tea, vagy forrócsoki mellé. Ha karácsonyra ajándékoznátok, 2 hétig eláll légmentesen zárható dobozban, tehát előre elkészíthető! Becsomagolhatjátok díszes fémdobozba, vagy egy celofánba, egy szép masnival átkötve. Nincs is jobb ajándék a házi készítésű finomságoknál! :)

 
 



Írtam, hogy jól variálható. Alapnak azért én javaslom, hogy mandula mindenképp legyen benne. Én most nem tisztított mandulát vettem. Beáztattam forró vízbe, aztán leszedtem a héját és durvára daraboltam. Apróra vágott kandírozott narancs került még ebbe a verzióba, bár csak egy kevéskét adtam hozzá az íze miatt. Használhattok fügét, datolyát, pisztáciát, mogyorót és más aszalványokat, vagy magvakat is! Mindegyikkel isteni... Legközelebb fügével fogom kipróbálni!

Biscotti


Hozzávalók:
225 gramm liszt
150 gramm porcukor
1 csipet só
1 teáskanál sütőpor
75 gramm mandula
50 gramm kandírozott narancshéj (vagy lehet 100 gramm  füge, datolya, pisztácia, stb.)
50 gramm vaj
1 egész nagy tojás és egy tojássárgája
1 teáskanál színtelen mandula aroma

Elkészítés:
A sütőt melegítsük elő 170 fokra, alsó-felső sütésen, vagy légkeveréses funkcióval.

A lisztet, cukrot, sót, porcukrot, sütőport mérjük ki és szitájuk egy nagyobb tálba. Forgassuk hozzá a magvakat és aszalványokat.

Egy másik tálba üssük bele az egész tojást és a tojássárgáját. Öntsük hozzá a megolvasztott vajat és a mandula aromát. Jó alaposan keverjük össze egy mixerrel.

Öntsük a lisztes keverék közepébe és dolgozzuk jól el. Amikor összeállt, a gombócot osszuk két felé és formáljunk 20 cm-es rudakat belőle enyhén lisztezett munkalapon. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük őket, a tetejüket kissé lelapogatjuk és 30 percig sütjük.

Ha megsültek, teljesen hagyjuk kiűlni és kb 1-1,5 cm-es darabokra szeleteljük fel egy éles késsel. Nekem egy recés kenyérvágó késsel tökéletesen sikerült.

Ilyenkor mégegyszer át kell sütni őket, hogy jó ropogósak legyenek! :) 150 fokos sütőbe rakjuk a szeleteket kb 15 percre.

Épp most ropogtatom, isteni finom! :)
Nudleee

2 megjegyzés:

Millye írta...

Érzem a számban ennek a finomságnak az ízét! Hmmmm most jöhetne pár darabka belőle :)

Nudleee írta...

Az a baj, hogy éjjel fél 1 múlt és az előbb ettem meg még egyet... Sajna nem könnyű abbahagyni az evését... :)

sutibox.hu - a gasztroblogok gyűjtőoldala - kis banner