2015. január 22., csütörtök

Bounty torta - lisztmentesen

Iszonyú finom ez a torta... Már csak azért is, mert a lapjai habkönnyűek, nincs bennük liszt, sőt a krémben sincs, ezért gluténérzékenyek is bátran fogyaszthatják! 5 réteg könnyű, habcsók-szerű tortalap és 4 réteg könnyű, tejszínes-kókuszos krém. Nyamiii! :)
Kókusz és Bounty imádóknak egyébként kötelező elkészíteni! :) Tényleg pont olyan belül, mint az a bizonyos csoki. Állagra is, ízre is! Egyébként most a páromnak és magamnak készítettem ezt a tortát,mert ünnepeltünk! ;)



 

Hozzávalók a torta lapjaihoz:

10 db tojásfehérje
30 dkg cukor
30 dkg kókuszreszelék

Hozzávalók a krémhez:

1 csomag Dr Oetker kókuszos pudingpor
3,5 dl tej
5 dkg cukor

Továbbá szintén a krémhez:

6 dl állati eredetű tejszín
1 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix (ERRE gondolok)
5 dkg porcukor
5 dkg kókuszreszelék

A torta bevonásához és díszítéséhez:

4 dl állati eredetű tejszín (én ezt a verziót használtam, plusz csokiforgács a tetejére) + kb 5 dkg porcukor
VAGY a torta saját krémjével körbekenitek vékonyan és leöntitek csokival. :)

 
A tejszínnel kapcsolatban... Nagyon jól lehet használni a Lidl-ben kapható Milbona márkájút, vagy a Penny-ben kapható Campus nevű állati eredetű tejszínt és ezeknek az ára csupán 170 Ft/2 dl. Még ha 1 litert is használtok, mint ahogy én, még akkor is 850 Ft-ból kijön. Azt hiszem elkezdek kampányt indítani a mű növényi tejszínek ellen... Miért is jó azokat megvenni, amikor MINIMUM 400-500 Ft-ba kerül fél litere és borzalmas ízük van, meg aztán szétszáradnak, szétrepednek a tortán, végül zsíros borzalmas bevonatot hagynak a szájpadlásunkon... Fúújjfúújjjj. :) Éljen az állati tejszín! :)

Na szóval, kanyarodjunk vissza a torta elkészítéséhez.

Először is mindent előkészítünk. Mivel külön kell sütni a lapokat, szám szerint 5 darabot (vagy 4-et, erről írok később), ezért én szilikonos sütőpapírra körberajzolok 20-22 centis köröket (vagy amilyen piskótakarikátok van 20-24 centi között - használjátok az alját a jelölésnél) és erre kenem a masszát. Légkeveréses sütőben ki szoktam sütni az összeset egyszerre. 3 tálcára osztom el őket a sütőben. A sütőt előmelegítem 170 fokra. A Hunyadi torta lapjait szintén így sütöm. Annak a receptje ITT.

A tojásfehérjéket elkezdem felverni, majd amikor már keményedik, akkor hozzáadom a kristálycukrot és sűrű habot készítek belőle. Végül óvatosan beleforgatom a kókuszreszeléket. 5 felé elosztom a tésztát és kikenem a sütőpapírokra, kb. 2 centi vastagra. Majd berakom a tepsiket az előmelegített sütőbe és légkeverésen kb. 20 percig sütöm őket. Addig, ameddig a lapok szép aranybarna színűre sülnek.

Akinek nem fér be ennyi tészta a sütőbe, annak azt javaslom, hogy két részletben készítse el a masszát. Lehet 4 lapot is készíteni, így kicsit vastagabbra kell kikenni. Tehát először csak 5 tojást verjen fel a fele hozzávalóval, aztán 2 lapot süssön egyszerre, hogy nehogy összeessen a hab. Aztán miután kisültek, jöhet a követező kettő.

A krémhez a hozzávalókból sűrű pudingot főzünk. Majd ha teljesen kihűlt, akkor felverjük a 6 dl tejszínt. Amikor keményedik, akkor beleöntjük a zselatin fixet, végül a porcukrot. A pudingos masszát fellazítjuk habverővel és utána egy keverőlapát segítségével óvatosan hozzáforgatjuk a felvert tejszínt.

Legkönnyebb, ha tortaformába rétegezzük és hagyjuk egy éjszakát dermedni. Egy tortalap az aljára, majd krém. Ezt addig ismételtem, amíg el nem fogyott minden. A tetejére tortalap került. Másnap felvertem még 4 dl tejszínt (ebbe nem raktam már fixálót sem, csak a vége felé porcukrot.) A torta oldalát és tetejét egyenletesen körbekentem vele. Majd a maradékot habzsákba raktam és megdíszítettem. A közepére jó sok csokiforgácsot szórtam és egy kis porcukorral meghintettem.

A másik díszítési mód, hogy a torta krémjét 5 felé osztjátok, egy részt félreraktok és azzal a kidermesztett tortát körbekenitek, majd a tetejét leöntitek olvasztott csokival.

Tudom, hogy marad jóóó sok tojássárgája... De abból lehet tojáslikőrt, madártejet, vaníliás pudingot, nokedlit, házi tésztát, vaníliasodót, vagy végső esetben rántottát készíteni például! :)

Jó étvágyat a tortához! Én most megyek és eszek egy szeletet, mert annyira megkívántam! :)

Nudleee
(Bartus Dóri)

2 megjegyzés:

Millye írta...

Nagyon guszta torta :) biztos hogy kipróbálom :) A család imádni fogja :)

Nudleee írta...

Hajrá, próbáld csak ki! :) Nem fogod megbánni!

sutibox.hu - a gasztroblogok gyűjtőoldala - kis banner