2014. június 13., péntek

Csokis cupcake finomságokkal

Igaz eredetileg nem pont ilyen cupcake-et szerettem volna készíteni,  - majd az eredetileg kigondolt verziót is bepótolom, mert fergeteges ötletem van... :) - de időhiány miatt most ez lett belőle... Ám nem bántam meg, mert nagy sikere volt! :) A diákjaimnak készítettem egyébként a tanév lezárásaként egy kis búcsúztató ajándékként.

Igyekeztem valami nagyon fullos kis cupcake receptet keresni a netet bújva és azt hiszem belebotlottam a megfelelőbe. Egy angol oldalon találtam, de szokás szerint eltértem az ott megadott mennyiségektől, úgyhogy megalkottam a saját verziómat belőle (egy kicsit több ebből, egy kicsit kevesebb abból - ez olyan nudlis :) ...). Sőt! Nem igazán az ott szereplő leírás alapján készítettem, mert túl hosszadalmas lett volna, ezért bőven lerövidítettem a folyamatot.

Nagyon finom és könnyű a tésztája és a rá kerülő krém is finom. Bár aki nem rajong a vajas dolgokért, az inkább készítsen csoki ganache krémet rá. Amíg Anlgliában éltem, sikerült megbarátkoznom a vajas dolgokkal, mert ott aztán dögivel ezt rakják mindenbe és mindenre.

Azt egyébként tudjátok hogy mi a különbség a muffin és a cupcake között? :) Én már egy ideje tudom, de úgy vettem észre, hogy itthon kishazánkban homály övezi ezt a dolgot! :) Szóval tippeket kérek!

 
 
 
 


Csokoládés cupcake recept

(Most milyen jól jártok, mert az eredetileg megadott uncia, 3/4 bögre és hasonló nyalánkságok helyett normális magyar mértékegységeket kaptok tőlem! :) )
Hozzávalók a tésztához:
1,8 dl forró feketekávé
2 púpozott evőkanál minimum 22%-os kakaópor
10 dkg étcsokoládé

10 evőkanál olaj
1 vaníliarúd kikapart belseje (vagy vanília aroma - ha ez nincs akkor bourbon vaníliás cukor)
4 db tojás
2 teáskanál ecet

30 dkg liszt
20 dkg porcukor
fél teáskanál só
2 teáskanál sütőpor

Tetejére:

20 dkg vaj (hangsúlyozom: VAJ! És nem margarin)
10 dkg porcukor
2 púpozott evőkanál jó minőségű kakaópor
10 dkg étcsokoládé
fél dl tej

Díszítés:

apróra vagdalt tejkaramella
csokicseppek


Elkészítés:

A forró feketekávéba belerakjuk a kakaóport és az étcsokoládét. Alaposan elkeverjük. Félrerakjuk, kihűtjük.
Közben az olajat, a vaníliát, a tojást és az ecetet habverővel egyneműre keverjük.
Kimérjük a lisztet, porcukrot, sót és a sütőport. Átszitáljuk.
Az olajos keverékbe öntjük a kávés csokoládés egyveleget és összedolgozzuk.
Végül a liszthez öntjük és egyneműre keverjük.

Papírkapszlikat rakunk egy muffin formába, 3/4-ig töltjük őket a tésztával és 170 fokra előmelegített sütőben kb. 15-17 perc alatt készre sütjük. (Tűpróba.)

Krém a tetejére:

A puha vajat nagyon alaposan habosra keverjük a porcukorral és a kakaóval. Legalább 10 percig verjük kézi mixerrel. Az étcsokoládét megolvasztjuk, majd amikor langyos, hozzácsorgatjuk a vajkrémhez. Ezzel is tovább verjük, végül beledolgozzuk a tejet. Habzsákba töltjük, majd a kihűlt cupcake-ek tetejét megdíszítjük vele és megszórjuk tejkaramellával, valamint csokicseppekkel.

Egyszerű, de nagyszerű! ;) A valódi vajas krémtől nem kell ám megijedni! Egy jó vajnak tejszínes és krémes íze van és nem az a visszataszító műíz fog visszaköszönni, mint ami némelyik tortában, vagy sütiben fellelhető...

 Jó sütkérezést! :)

Nudleee

9 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hú, nagyon jónak tűnik ez a recept!!
Gyerekeknek mivel lehet helyettesíteni a kávét, esetleg tejjel?
Hány db lett belőle?
Biztos nagy siker volt!
Marika

Nudleee írta...

Maci kávéval? :) Vagy bármilyen más gyerek kávéval is elkészíthető! ;) Na igen, jó a kérdés... Ezt elfelejtettem megírni, hogy hány darab lett! Mindjárt pótolom is! Elég nagyocska a sütőformám, jó nagy mélyedésekkel. 22 db szép nagy cupcake-em lett! :)

Millye írta...

Hmmm nagyon guszták lettek :) A cupcake aminek a tetejét vajkrémmel vagy tejszínhabbal díszítjük illetve töltjük is. A muffin nem olyan díszes nem kap habrózsát tündi-bündi díszítést :)

tejszínhab írta...

Millye meghatározásával értek egyet én is. Mondjuk arra nem jöttem rá, Mo-n miért nevezik tündértortácskának (is). Engem ettől a szótól a hideg ráz, de a képen látható fincsiség esetében hajlandó vagyok ettől eltekinteni :))

Nudleee írta...

A tündértortácska elnevezéstől én is frászt kapok! :) Brr. :)

Egyébként a különbség a tésztában rejlik! A muffin tésztája tömörebb és lehet sós is. A cupcake viszont mindig édes és könnyed, szóval mindenképp desszertnek számít. ;) Díszíteni mindkettőt lehet! ;)

Névtelen írta...

Szia! Hülye kérdés, de a vaj az teavaj? Vagy lehet Rama vajas íz?

Nudleee írta...

Nem buta kérdés ez! :) De a "vajas íz" az nem hiába vajas íz... Mert az valójában margarin, csak valami adalékanyagokkal vaj ízűvé próbálják kutyulni...
Szóval ajánlom a valódi vajat, pl a teavaj, vagy márkázott vaj jó választás! :)

Szikra írta...

Eddig nagyon sok muffin receptet kipróbáltam. Volt amelyik száraz volt,volt amelyik nagyon zsíros...De ez tökéletes lett. Köszönöm szépen :)

Nudleee írta...

Szia Szikra! :) Nagyon örülök, hogy nálatok is ennyire bevált! Én is épp a napokban készítettem el újra, mert mi is nagyon szeretjük! :)

sutibox.hu - a gasztroblogok gyűjtőoldala - kis banner