2012. december 5., szerda

Karácsonyi készülődés - A legfinomabb puszedli

Karácsonyi vásárba sütögettem a múlt héten. Nagyon készültem rá. Már hetekkel előtte azon agyaltam, hogy vajon miket kellene készítenem, ami érdekes is (esetleg valami tradícionális magyar dolog), finom is és el is tartható karácsonyig. Kitaláltam, hogy puszedlit, kókuszos kockát (ez angol édesség, majd írok recit), rénszarvasos cake pop-okat (ezeket azonnali fogyasztásra csináltam), és írókázott mézeskalács csillagokat (amik egyben mécsestartók is) fogok árulni.

Egy általános iskolában volt tartva az esemény, pontosabban a lányok sulijában volt és ott voltam eladóként. Ez volt az első ilyen alkalom, igazából azt se tudtam mi vár rám. Otthon nálunk ez nem szokás, szóval fogalmam sem volt. Igazából rengeteg ilyen vásárt szerveznek itt ilyen tájt mindenfelé és az a lényeg, hogy az emberek összejönnek, forralt bort iszogatnak, beszélgetnek és talán vásárolnak, vagy csak ötletelnek, hogy miféle karácsonyi ajándékokat vegyenek. De ahogy én észrevettem, a pletykálkodás fontosabb, mint vásárlás. :) A vásárt ne úgy képzeljétek el, hogy rengeteg stand van. Legalábbis itt csak olyan 18 árus volt és ennyi...

Gondoltam mások is mennek a kis kézműves dolgaikkal, mint én. Házi készítésű dolgokat egy indiai hölgy árult. Chutney-kat és és indiai leveseket forgalmazott. Egy másik hölgynél voltak még nemezből készült ajéndéktárgyak. De ők már régóta ezekkel a dolgokkal üzletelnek és saját befutott vállalkozásuk van. A többiek könyveket, márkás tollakat, ruhákat, konyhafelszerelést, fényképeket, ajándéktárgyakat, ékszereket, stb árultak.
 
Rá kellett jönnöm, hogy az angolok újdonságokat nem fogadnak el. Konzervatívak és maradiak ilyen szempontból. Totál bebuktam a kis házi dolgaimmal... :) Kóstoltattam is, és nagyon ízlett nekik, de minden nagyon új és ismeretlen volt nekik, szóval alig vásároltak vmit. :) Ha mince pie-t, vagy christmas pudding-ot árultam volna, az biztos kapós lett volna. A cake pop-ok érdekes mód elfogytak. Ezek igazából elég divatosak itt. A kókuszos kockákat viszont nem  igazán tradícionális angol recept szerint készítettem, mert újítottam rajta, így attól is megijedtek. :)

Szóval puszedli... Aki egy kicsit is kedvet érez hozzá, bátran készítse el őket! Karácsonyra ideális nassolni való. És el kell mondanom, hogy nagyon ajánlom ezt a receptet a karácsony összes íze és zamata benne van! Citrusos, mézes, fűszeres, omlós finomság! Szuper ízű sütikéket csináltam, nyami! :) Én dupla adagot készítettem. 80 darab puszedlim lett. És már most neki lehet ugrani az elkészítésnek, mert sokáig elállnak egy zárható dobozban. A receptet Gesztenye blogjából csentem!
ITT megtekinthető, részletes leírással.
 
Nekem ilyenek lettek a puszedlik :)


A többi édességről hamarosan! :)

És előljáróban annyit mondanék el, hogy hétvégén volt szerencsém végre Londonba látogatni és Peggy Porschen tortás boltjába is betértem egy szelet sütire... Hihetetlen élmény volt! :) Erről is fogok írni egy beszámolót sok-sok képpel! :) Csak legyen elegendő időm!

Nudleee

5 megjegyzés:

teller-cake írta...

Kár, hogy nem lehettem ott, én az összes puszedlit felvásároltam volna...:)))

Betka írta...

Nahát ezek a britek! Semmi kalandvágy nincs bennük?! Nem tudják miről maradtak le :)
Ha tudnád mennyire örülök a puszedli receptnek!!!!!!!! Remélem lesz időm megsütni.

Nudleee írta...

teller-cake, ha már nem voltál itt, süssél magadnak, szuper lesz! :)

Betka! Áh, ezek az angolok már csak ilyenek... :) Ebből sokat tanultam ám. Másképp állok hozzájuk most már, ha kajás dologról van szó. Az incsi-fincsi tortaízemimmel sem fogok itt betörni a piacra, mert nekik csak a vajkrém megy! :)

tejszínhab írta...

Maradi britek, nem tudják, mi a jó :D Én jöttem volna hozzád felmarkolni a készletet ;)

Nudleee írta...

Köszi tejszínhab! :) De látod mi van... Ezeknek a halvérűeknek nem kellett! :)

sutibox.hu - a gasztroblogok gyűjtőoldala - kis banner