2013. november 25., hétfő

Bézs rózsás torta esküvőre

 
Szombaton esküvőre mentem... Még soha nem voltam lakodalomban téli időszakban, de most ennek is eljött az ideje! Szerencsére nagyjából jó idő volt, szóval nem esett az eső (vagy hó...). :) Ilyenkor már várható a fagyos hideg időjárás sajnos, de szombaton kimaradtunk belőle hála az égnek. Elég későn érkeztem meg a rendezvényre, mivel épp aznap cukorvirágos kurzus volt és oktattam. A kurzusról annyit, hogy nagyon jó hangulatban telt és öröm volt nézni a lányokat ahogy dolgoztak és ahogy örültek a kész csokornak nap végén! :) Kurzus után gyorsan hazajöttem, elkészülődtem és mentem is a lagziba! Mi mást vihettem volna ajándékba, mint egy tortát... :) Ilyenkor annyira örülök, hogy nem kell azon törni a fejem, hogy te jó ég, mit vigyek, mi lenne az aminek örülnének, vagy mi az ami hasznos lenne. Ugyanígy vagyok a szülinapi, névnapi és más bulikkal is. A torta mindig jó választás és mindenkit nagy örömmel tölt el. Ráadásul nem vész kárba, nem fog porosodni egy szekrény tetején, mint egy dísztárgy, hanem szépen megesszük és az emléke megmarad, akár egy fényképen, vagy az emlékezetünkben. Tehát kitaláltam, hogy egy szép kis elegáns tortát viszek magammal. A színeket illetően sem gondolkodtam sokat. Nem tudtam, hogy milyen színű lesz a díszlet az esküvőn, de biztos voltam abban, hogy egy fehér-bézs torta mindenképp fog passzolni az alkalomhoz. Ezek pont olyan színek, amik mindenhez megfelelnek. Szép is, szolíd is, ízléses is.

Egy héttel ezelőtt még csak a színeket találtam ki és azt, hogy egy rózsát mindenképp rakok majd rá. Viszont kavarogtak az ötletek a fejemben. Legalább 20 féleképpen el tudtam volna készíteni. De végül utolsó előtti napra letisztult a kép. A tetejét körben csipke-szerű szegéllyel raktam körbe. Kevertem bézs színű írókamázat és kis pöttyökkel körbeszegélyeztem. Majd a torta aljára kagyló mintákat nyomtam habzsákkal. Sikerült eljutnom egy jó kis hobby boltba a héten és ott vásároltam szilikon nyomdákat, amivel a tetejére nyomtam egy mintát, valamint egy kisebb darabbal a torta oldalát végig nyomdáztam. A tetejére pedig cukorból készült rózsa és rózsa levelek kerültek. Eredetileg hortenziákat is szerettem volna rárakni, de amikor állítottam össze a rózsát, valahogyan sehogy sem illettek a képbe, így kihagytam őket. Talán máskor majd még felhasználom! :)

Sajnos nem sikerült jó minőségű képet készítenem, hiszen este tudtam csak lefotózni a végeredményt, de azért a lényeg szerintem látszik.
 




A tortának egyébként nagyon örültek! :) Belülre is a külsőhöz passzoló krémet raktam! Fehér piskótát és karamell krémet készítettem!

Készült a múlt héten egy harcsa torta is, egyelőre azt csak a blogom facebook oldalán osztottam meg, de hamarosan annak is csinálok majd egy blog bejegyzést, hogy itt is meg legyen őrizve.

Nudleee

Nincsenek megjegyzések:

sutibox.hu - a gasztroblogok gyűjtőoldala - kis banner