2012. augusztus 19., vasárnap

Tesco kínálat - Anglia

Szóval... Már rég megírhattam volna ezt a bejegyzést, de valahogy ezen a héten nem volt hozzá kedvem eddig, pedig tudom, hogy sokan vártátok. A képeket megszerkesztettem, de ennyinél le is ragadtam. Nem voltam olyan passzban, hogy értelmesen leírjak mindent. Talán most. :)
Épp egy hete látogattam el az egyik itteni Tescoba. Már kívülről is egészen más látványt nyújt, mint az otthoni... Sokkal barátságosabb, és igazi angol... Mármint úgy értem, hogy itt szinte minden csupa tégla kívülről, így a Tesco is.








Láthatóan nem olyan összetákolt bádogépület, mint otthon. Ami még a bajáratnál feltűnt, hogy a bevásárlókocsik nem érmével működnek... Itt vannak annyira inteligensek az emberek, hogy visszaviszik a kocsikat a helyükre és ehez nem szükséges hajtóerő (100 Ft)...



Rendesen izgultam mikor odaértem, mert tudtam, hogy egy csomó érdekes dolgot fogok látni bent! Annyit tudtam előzetesen, hogy itt a Tesco JÓ MINŐSÉGŰ árut kínál (nem úgy mint otthon). Ezt már az első nap közölte velem a  vendéglátó családom. Elondták melyik áruház jó és melyik nem. Persze nem csúcskategóriára kell azért gondolni, de itt szeretik a Tesco-t. És a saját márkás termékei is jók. Interneten utánanéztem a kínálatnak és az áraknak és egy-két dolgot bizony döbbenten láttam, hogy milyen olcsó az otthonihoz képest! Persze van sok minden, ami drágább, mint nálunk.



Beléptem és első benyomásra is szimpatikus volt az üzlet és az elrendezés is.





Nyilván olimpiai lázban égett az ország, ahogy látható is a képen. :) Gőzerővel szurkolt mindenki az itteni csapatnak! A brit zászlók és a nemzeti színek MINDENHOL megtalálhatók... A Tesco logo is ezért piros, fehér, kék (eredetileg ez egy angol áruházlánc). De komolyan ez a hazafiasság őrületes mértékeket ölt itt... Minden felé fellelhető egy-egy címer vagy a nemzeti színek... Bolondulnak a hazájukért. Autóillatosító, párna, edényalátét, nadrág, esernyő, konyhai papírtörlő (Alan Dunn is angol logókkal díszített papírtörlőt használt... Meg is őriztem belőle egyet... :) ) és még hosszan sorolhatnám.


A kínálatot látva természetesen volt sok dolog amit felismertem, de néha úgy éreztem magam, mint Alice csodaországban... Sok mindent lehet itt kapni, amiket mi nem is ismerünk otthon.


Kicsit elveszetten lépkedtem a sorok között. Egyelőre még mindig minden idegen itt a számomra és ráadásul nem is igazán szeretek egyedül mászkálni. Jobb ha van mellettem valaki, de ez itt egyelőre nem igazán kivitelezhető (nem nagyon van ismerősöm a családon kívül), szóval jobb ha megszokom...

Kicsit kínos volt egyébként  fényképezgetni! :) Észrevettem, hogy néha furcsán néznek rám az emberek, hogy vajon miért is fotózgatok mondjuk egy kiló porcukrot... De igyekeztem nem foglalkozni ezzel. Próbáltam az olyan dolgokat fotózni és feltérképezni amik a sütéshez használhatóak. A képek nem olyan jó minőségűek, mert zömében telefonnal fotóztam.

1 Font 365 Ft. Én így számolok.





CUKROK


Nem olcsók, de itt a porcukor tényleg azt jelenti, hogy PORCUKOR!!! Nem szemcsések. Annyira nem, hogy tegnap ahogy tortát sütöttem és öntöttem ki a tálba kiméréskor, 1 méteres körzetben "cukorpúder" ülepedett mindenre. Szóval biztos vagyok benne, hogy ezekből az icing porcukrokból nagyszerű virágmasszát, vagy házi fondantot lehet készíteni.






Silver Spoon sima porcukor a rózsaszín. Ilyen van most itthon nekünk. Fél kg 400 Ft... 1 kg 730 Ft... És ez a legolcsóbb a Tescoban... Létezik még ugyanebből a fajtából royal icingba való és kimondottan fondanthoz való is. Ezek is ugyanennyibe kerülnek. A képen balra Custard, azaz vanília ízű sodó van, bedobozolva (ez elsőre eléggé szíven ütött, hogy ilyen kiszerelésben, meg konzervben is árulják).... De be kell hogy valljam, hogy én csípem! :) Múltkor ettem ilyesmit szederrel és finom volt! :)



A zöld való a fondanthoz, a royal icing-hoz pedig a lilás-rózsaszín.



Létezik még csoki és citrom ízű porcuki is kimondottan royal icing-hoz. 250 gramm 360 Ft. Ezeket mondhatom, hogy teljes hülyeségnek tartom... :) Tőlük balra szórós porcukor, 200 gramm röpke 730 Ft-ért... Hát köszi... Belerakom egy szitába a "sima" porcukit és megszórom a sütit... :)


Kristálycukor fronton már jobb a helyzet. 1 kg-ot lehet venni 320 Ft-ért. Én azt mondom ez teljesen baráti ár...Ezt le se fotóztam. Semmi extra. Kristálycukor és kész. :)



LISZTEK


Nyilván itt is több féle létezik, eltértő árkategóriákban. Alapjában véve viszont van sima liszt (plain flour) és dundi "önkelesztő" liszt (self raising flour).





Árak... Kb 190 Ft-tól 730 Ft-ig/ 1, vagy 1,5 kg... De az utóbbi ár már bio farmon termelt búzából készült.





Nekünk most a Homepride márkájú pirosas csomagolású van itthon. Az első sütésemkor nem jött be, mert kissé szürkés színű volt a piskótám, erről írtam is. De tegnap csokis piskótát készítettem vele egy új recepttel és mennyei lett! Sima piskótához legközelebb kipróbálok majd valami mást.







TORTADEKORÁCIÓK

Na itt aztán van választék mindenféle kütyüből és festékből... Nem is tudom mivel kezdjem. Talán a Dr Oetker cuccokkal.





Tehát itt lehet kapni folyékony Dr Oetker színezékeket! Amik természetes alapanyagokból készültek. vettem is egy feketét. Egyébként annyira kipróbálnám airbrush-ba!!! A feketével mindig baj van otthon... Hátha ez beválna... Van még piros, sárga, kék zöld színezék. És mandula, citrom, 2 féle vanília, és mentol kivonat. 380 Ft/db.


Dekor cukrok, gyöngyök. 320-470 Ft. Az ezüst cukorgyöngy itt PUHA!!! Vagyis nem törik bele a foguk, mint nekünk az otthoniba...


Csoki díszek, csokis tortabevonók. Amire felhívnám a figyelmet, az a 30 dkg-os tejcsoki bevonó  210 Ft-ért...





Szintén sütis csokik...





Számunkra ezek újabb ismeretlen produktumok... Dr Oetker "fény spray" ezüst és arany színben. Gondolom ezek valami lüszter festék szerűségek lehetnek. Most fél áron kb 700 Ft.




Használatra kész, színezett írókák. Jobbra ostya virágok....



Ismét írókák, mázak. Bal szélen zselatin 70 gramm, 400 Ft.





Betty Crocker féle tortabevonó krém... Hát ez is egy nagy baromság... Már bocsánat. Van itthon a hűtőben és egy picit kóstoltam belőle. Tömör vajkrémes bigyó, sok cukorral és vanília ízzel... És csokis is van... Nagyszerű... Kicsi is, drága is és hülyeség is. :) Tudjátok, Betty Crocker az, akinek van az az ócska műanyag TV Shop-os 101 db-os tortadíszítő szettje is. :)



SÜTŐPAPÍR, ALUFÓLIA




Jobbra a 20 méteres zsírpapír 380 Ft...






KONZERV



Na tessék... Ezen dobtam egy hátast...


567 grammos ananász... 115 Ft... Bumm...


És a többi sem drága...









SÜTŐPOR

170 grammos, dobozos, 320 Ft... Korrekt! :)  (Ezt egy másik üzletben fotóztam.)






TORTABEVONÓ, MARCIPÁN



Csoki ízű burkolómaszák is vannak. És jobbra látható 1 kg-os fehér nyújtható fondant. Kb 1000 Ft.



Egy másik üzletben szintén megnéztem miket lehet kapni.




650 Ft fél kg marcipán... Fehér, vagy drapp.





CSOKIK


A Tesco natúr csokik a legolcsóbbak, kb 120 Ft/10 dkg . Kíváncsiságból vettem egy étcsokit és egy fehércsokit.  Az étcsoki nagyon finom volt, komolyan! Minimum 40% kakótartalma van az ét tábláknak. A fehércsokihoz még nem nyúltam, de biztos az is finom!

 


Aki ettől többre vágyik...

74 és 85%-os csokoládék 350 Ft-ért. Teljesen korrekt ár.



Egyébként a csokik, amik nem simák, hanem ízesítettek, vagy márkásak, nem túl olcsók... 1 Font a legalja, ettől csak bőven drágábban lehet venni...

Ennyit nagy vonalakban a sütéshez szükséges cuccokról. Azért egy kis betekintést szerintem tudtam adni az itteni dolgokról. De még nekem is nagyon sok mindent fel kell fedeznem. Például egyelőre szinte teljes káosz van a fejemben a tejszínekkel kapcsolatban... Whipping cream, single cream, double cream, clotted cream, cream fraiche... Kicsit elvesztem... Annyit tudok, hogy ezeken kívül amit leírtam, van még soured cream és ez az otthoni tejfölnek felel meg kb...

1 liter tejet egyébként lehet venni 180 Ft-ért. Tojást pedig olyan 35 Ft-tól darabját. De inkább 50-60 Ft, ami kicsit normálisabb és kicsit nagyobb... Ettől aztán csak felfelé, XL-es méret akár 180 Ft/db áron is ...

Most ejtenék pár szót egyéb dolgokról is... Van amiről csináltam képet, de van amiről csak le fogom írni, hogy mennyibe kerül.

Joghurt... 365 Ft és 6 db-os. Valódi gyümölcs darabokkal.... Nekem nagyon ízlik. Elég különleges ízűeket vettem (jobb oldal)! :) Piszke, rebarbara és feketeribizli! Yummi! :)



80 darabos teafilter pakk... 100 Forint...



Nagyjából ezekről csináltam fényképet... A többiről azért még írok, mert érdemes megtudnotok... Engem személy szerint felháborít, hogy otthon a szemetet eladják drágán... Itt pedig jó minőséget árulnak klasszisokkal olcsóbban. Ez persze nem minden termékre vonatkozik, mert a Tesco saját márkás dolgairól beszélek... Ami felsőbb kategóriás, annak itt is ára van. DE! Itt lazán ki tudják fizetni... Az otthoni fizetéseket nem lehet összehasonlítani azzal, amit itt keresnek (de nem én sajnos... :) ). Amikor ideértem, beszélgettünk a családdal az otthoni helyzetről... Mondtam nekik, hogy egy átlag ember Magyarországon kb. 200-300 Fontot (kb. 75-110ezer Ft-ot keres). Erre rögtön vissza is kérdeztek, hogy egy hét alatt, ugye? :) Hát megdöbbentek, amikor közöltem, hogy ez egy hónapra vonatkozik. El se hitték szinte...

Szóval... Amit még vettem és hihetetlenül olcsó...


Baba testápoló, fél liter, 0,09 Font... 30 Ft. Röhej. Gondoltam, hogy ha babáknak készült, akkor csak nem fogja lemarni a bőrömet, szóval vettem egyet... :) Az volt az eszemben, hogy ha büdös, vagy rossz, vagy nem is tudom, valami nem tetszik, akkor legfeljebb kidobom... :) De képzeljétek... Kipróbáltam és baromi jó!!!!!!!!! Jó illata van, és szuperül hidratál... El se hiszem. Otthon mit lehetne ennyiből venni? :)

Továbbá:


Borsó konzerv... 15 Ft... 300 gramm...

Ketchup 590 gramm, 75 Ft...

Lemon curd, (azaz citrom lekvár, de inkább krém) NAGGGYON fincsi! 411 gramm, 80 Ft...

Spagetti száraztészta (van olyan jó, mint otthon a Gyermelyi, már leteszteltem), 500 gramm, 90 Ft.

Mandarin, szirupban, 312 gramm, 90 Ft...

Csoki mousse 4x62,5 gramm, 90 ft...

Narancs lekvár 454 gramm, 100 Ft...

Felezett barack, szirupban 410 gramm, 110 Ft...

Eper dzsem 454 gramm, 130 Ft...

Majonézes káposztasali (finom, tesztelve!!) 500 g, 145 Ft...

Mogyoróvaj (igazi és totál más mint otthon, sokkal finomabb...) 30 gramm, 225 Ft...

Sütni való kockázott bacon, 500 gramm 270 Ft...

Félkész kaják, 1 adagnyi (bolognai spagetti, lasagne, csirke curry, itteni "pörkölt", csirke rizzsel-gombával, sajtos makaróni, stb) 1 Fontba kerülnek. Ezek általában le vannak fagyasztva és sütőben, vagy mikróban készre kell sütni.

Most ennyi, ami így hirtelen beugrott, hogy megoszthatnám veletek. Ezek tényleg nagyon olcsó cuccok és az ittenieknek, akiknek van rendes munkahelye és rendes fizetése, ezek filléres tételek. Bár otthon is, ha azt nézzük. A friss zöldségek, gyümölcsök sem olyan vészes áron vannak. Pl ma láttam, 1 kg eper 2 Font volt, igaz akcióban, de nem azért, mert rohadt! :)))

Azt még hozzátenném, hogy okés, hogy ezek ennyibe kerülnek... DE! Ha valaki albérletet (akár egyetlen kis szobát) akar kivenni, az irtó drága. Sőt, ha beül valaki valahova, az szintén... Múltkor majnem 5 Fontot (1800 Ft) fizettem egy fél literes vízért és egy kisebb sonkás bagettért.

Ha új dologba botlom, ígérem megosztom veletek. Sok még a felfedezetlen terület... Rengeteg féle bolt van erre, nagyon eltérő kínálattal. És készülök Oxfordba menni. Hallottam, hogy van ott egy cukrászat, ahol a kirakatban ülnek a cukrászok és végig lehet nézni hogy dolgoznak... Kéééééész! :)

Nudleee

10 megjegyzés:

Csilla írta...

Örülök, hogy sort kerítettél erre a bejegyzésre! :) Hallottam már hírét, hogy ott a Tesco más! :D Azért ezt elég durvának gondolom, mert miért kell nekünk silányabb dolgokat kapnunk?? :((( Van szerencsém ismerni egy két dolgot(pl: a tortabevonókat, csokicseppeket, ezt- azt) valami isteni!! A tortabevonó(megkóstoltam) klasszisokkal finomabb, mint az itthoni bármelyik!! Kaptam már ezt- azt Skóciából. :))) Azért döbbenet...

marisz57 írta...

Hű, de alapos, érdekes, jó beszámolót írtál! Köszönet érte!
Nekem most épp időben jött, mert egy hét múlva látogat haza egy rokonom Londonból, így rád hivatkozva hozatok néhány cuccot vele.
Mégegyszer köszi!

Galagonya írta...

Köszi a beszámolót! Nagyon vártam! És le is döbbentem. Arra azért kíváncsi vagyok, hogy mennyibe kerülnek az albérletek, a fizetés hány százaléka megy el lakhatásra.
Ha az általad írt magyar átlagkeresethez hozzárendeljük a pesti albérleti árakat (4 fős család, nem a belvárosban, mondjuk 40 nm-en, ami nem nagy 4 főnek, kb 40-50 000Ft+rezsi) nem marad túl sok a kajára, életre. És akkor vehetik a "gazdaságos" szemetet.
Más külföldi áruházlánc saját márkás terméke is vacak, hozzánk küldik a "selejtet".

teller-cake írta...

Hűűű, ez aztán a beszámoló, szívesen veled tartottam volna a bevásárlásnál... :))

Nudleee írta...

Csilla! Tudtam, h sokan várjátok, de tényleg nem volt hozzá ihletem a múlt héten! :) Kipróbálok majd többféle tortabevonót is, mert eddig egyet próbáltam, de az annyira nem ízlett. De ismerkednem kell ég az új dolgokkal...

Marisz! Örülök, hogy segítettem tájékozódni! :) Használd egészséggel majd az új bigyóidat! :)

Galagonya! Az albérlet ára sok mindentől függ... De úgy tudom olyan 400 Font átlagban egy hónapra. Na most itt egy rendes munkahelyen a minimálbér 800 Font körül van. Ez a legalja, amit lehet keresni, ha teljes munkaidőben dolgozik valaki... Ettől csak többet lehet keresni. Van olyan magyar ismerősöm, aki 1600 Fontot keres egy hónapban... Számolgass! :)

teller-cake! Hát ne is mondd... Annyira jó lett volna valakivel együtt shoppingolni és jól kibeszélni mindent! :))))

tejszínhab írta...

Ezt nevezem kínálatnak! Amúgy én jóba vagyok a tescoval, sok saját termékük jobb, mint a márkás cuccok :) Képzeld el, hogy már itthon is fejlődik a Dr. Oetker, vmelyik képeden láttam a szórócukor mix-et, az már van itthon is, de a Dr. Oetker fondant... fúúj... valami gusztustalan az íze, 1x próbáltam házi használatra. Viszont a fényspray-t kipróbálnám, azt itthon horror áron adnák :) Én csak azon filózok el, hogy mennyi mindent lehúznak a magyar emberről, fizetés meg a béka popója alatt... hát ennyivel becsülik meg külföldön jobban azt aki tud és akar is dolgozni.

Gabriella írta...

Tetszett a beszámolód, várom a következőt is, szeretem az ilyesmiket olvasgatni. A Tesco épülete baromira tetszik! :)) Köszi

Erzsébet " Lizi írta...

Nagyon vártam már ezt a beszámolót,alapos munkát végeztél.Hát mit mondjak nem semmi az a sok "xar"amit az itthoni tescoban ránk sóznak.Dobtam hátast rendesen az árak és a választék láttán.Nálunk az egyetlen valamire való porcukor a sweet family az is néha olyan beton kemény nem győzöm szét törni és a minősége sem mindig tökéletes.A cream of tartar nevű terméket mire használják,láttam elég sok külföldi blogon a receptek között szerepel?Nagyon szuper lehetett a cukorvirág tanfolyam Alannal,nagyon szépeket alkottál,kár lett volna kihagyni.Nagyon köszi a részletes beszámolót,már várom a következőt!!!!

Betka írta...

Hát, itt én is szívesen vásárolnék! Nagyon vonzó ez a kínálat, az árakról nem is beszélve. :o))
A hazai Tesco számomra csalódás sok téren.

Nudleee írta...

Tejszínhab! :) Otthon is jó lenne ilyen kínálat... És ez csak egy üzlet volt javarészt... Nem is tudom hány féle élelmiszerüzlet lánc van... És mindenhol más a kínálat. Valóban... Itt aki akar dolgozni, az előre tud lépni és meg tud teremteni magának egy jó életszínvonalat... Otthon ez kevésbé működik...

Gabriella! :) Örülök, h tetszett a beszámoló! Jön a következő még a mai nap! :)

Erzsébet " Lizi! A cream of tartar-ról még nem tudom mi... De kiderítem, mert miden nap megtudok vmi újat. Sokat kérdezem a családot, h milyen cucc mire való. Ha megtudtam majd leírom!

Betka! Így igaz, a hazai Tesco ennek a közelébe sem jöhet sajnos... Sem az árakat tekintve, sem a minőséget...

sutibox.hu - a gasztroblogok gyűjtőoldala - kis banner