2012. november 10., szombat

Cukor pillangó készítése

Nagyon sajnálom, hogy idáig elhúzódott ennek a bejegyzésnek a megírása, de nem nagyon volt időm, se energiám megírni. Igazából most azok örülnek a legjobban, akiknek legutóbb amikor otthon voltam, vittem haza innen Angliából pillangó kiszúrót. Ez ugye pont olyan, mint amit Alan Dunn-al használtunk a kurzuson. Aki esetleg lemaradt a két napos kurzusról készült élménybeszámolóimról, ITT elolvashatja az első rész. ITT pedig a másodikat.

A pillangó pedig amit lehet készíteni a kiszúróval, valahogy így is kinézhet, mint amit én készítettem.


 
 
Higyjétek el nekem, nagyon könnyű megcsinálni. Nem olyan bonyolult, mint amilyennek látszik! :)

Ami szükséges hozzá: egy kevéske cukormassza, a pillangó kiszúró (amiről ITT írtam, hogy ha igény van rá, akkor viszek haza még nektek, kép is van róla a linken), néhány virágdrót, virágszalag, erező, porfestékek.

Azt gondoltam lépésenként írom le hogyan kell elkészíteni. Próbálom képekkel illusztrálni. Van amit még Alan Dunn tanfolyamán fotóztam, tehát magától a mestertől nézhetitek el hogyan kell megcsinálni a pillangót! :) Igazából van egy szuper videóm is róla, de egyszerűen a számítógépem nem játssza le... A fényképezőgépemen tökéletesen vissza tudom nézni, de a gépen csak hang van... Pedig AVI formátumú. Szóval fogalmam sincs mi a baj, de remélem rájövök és meg tudom nektek mutatni, mert irtó hasznos!!!

Szóval pillangó készítése lépésről lépésre. :)

1. lépés

Először a pillangó testét készítjük el. Ehez szükség van  22-es méretű virágdrótra. Akkorát vágjuk le belőle, amekkora hosszúságú szárra lesz szükségünk. Például ha egy csokorba akarjuk majd kötni, akkor egy egész drótot is használhatunk. Ha viszont csak a torta tetejére akarunk egye pillangócskát biggyeszteni, akkor egy 8-10 cm-es darabka is elég. Ha meg van a megfelelő méret, a végére egy kis hurkot készítünk egy fogóval, vagy akár egy kisollóval, amit nem sajnálunk. A hurok végét ehető ragasztóba, vagy tojásfehérjébe mártjuk és egy kb fél cm-es picike gömböt illesztünk a végére. Ez a pillangó feje lesz. Erre a gömbre még két pici gömböt kell illesztenünk. Vagy egy hosszanti pici hengert és a közepénél kettéosztjuk valamilyen eszközzel. Ezek lesznek a 'szemei'.



2. lépés

A cukormasszából egy kis darabot lecsippentünk és egy kúp szerű alakot formázunk belőle az ujjunkkal. Ez lesz a pillangó teste. A szélesebb végét az előbb említett technikával a gömb részhez (fejhez) ragasztjuk.

3. lépés

A csápokhoz és a pillangó 'nyelvéhez' szükségünk lesz nagyon  egy nagyon vékony drótra. Kb 30-as megfelelő. Vagy lehet 32-es is.
Szóval 2 darab egyforma részt levágunk belőle. Olyan 3 cm-eseket. Mind a kettő végére egy miniatűr kis bogyót rakunk. Majd beleszúrjuk a gömbölyű fej részre rakott kis 'szemekbe".
A 'nyelvhez' egy 5 cm-es darabot vágunk le és az egyik végét szépen elkezdjük felkunkorítani. Ezt is beleszúrjuk a fejbe a csápok alatti részbe.

Tehát az elkészült testnek valami ilyesminek kellene lennie. A kezemben fotózva látható a méretarány is nagyjából:


4. lépés

Következnek a szárnyak. 28-as drótra lesz szükségünk.

Kétféleképpen készíthetjük. Akinek van erező táblája, annak ajánlom, hogy használja, mert azzal a legegyszerűbb. Szóval ebben az esetben kinyújtjuk rajta a burkolóanyagot és a kiszúróval kivágjuk a mintát, úgy, hogy a vastagon hagyott erezet a szárny közepén hosszában legyen. Ugye mondanom sem kell, hogy MINDENT keményítőzünk, hogy ne ragadjon??? :)

Mind a 4 szárnyat ki kell szúrni.
 
 
 

Akinek nincs erezőtábla, az egyesével kell hogy csinálja. Egy darabka cukormasszát ki kell nyújtani úgy, hogy a közepén hagyunk vastagabb helyet a drótnak.

Megmutatom a képet, hogy Alan Dunn hogy csinálta. Bár ő olyan gyors, hogy még le se lehetett fényképezni normálisan! :) A kezéből csak egy elmosódott rész látszik. :)) De a kinyújtott masszát jól lehet látni, hogy milyenre alakította ki. Szóval ezt minden kis szárny kiszúrása előtt megcsináljuk.



5. lépés

Amint már említettem,  28-as méretű drótra lesz szükségünk. 4 egyforma darabba vágunk 1 egész drótot. És a szárnyakon meghagyott vastagabb részekbe dugjuk őket kicsit több mint a szárny feléig. Gömb végű eszközzel elvékonyítjuk a széleket. És mindegyiket erezőbe rakjuk. Ha nincs ilyenetek, ne ijedjetek meg. Legyetek találékonyak... Vmi viráglevél, vagy kukoricaszár is megteszi. Nekem mondjuk van erezőm hozzá, amit itt vettem Angliában. Én nagyon szeretem, mert orchideát, liliomot, pillangót, tulipánt, napraforgót is lehet vele erezni, de én használtam már rózsa szirom erezésére is, tehát erre is tökéletesen bevált. És szuper minősége van. Szóval ez amolyan univerzális fajta. :) 



Így néz ki:





(Ha valakinek szüksége lenne, ilyen erezőre, akkor szóljatok. Decemberben megyek majd haza. 3500 Ft + 350 Ft ajánlott postaköltségért küldök bárkinek.)

Ekkor már majdnem készen vagyunk a pillangóval. :) Már nem sok van hátra.
Alan Dunn asztalán a pillangó szárnyak így néztek ki:



Az összeállításról nagyon szeretném megmutatni a videót, amit Alan-ről készítettem... Megpróbálom feltölteni youtube-ra és aztán beilleszteni ide.

IGEEEEEEEEN! :) Sikerült! Szóval nézzétek, így kell összerakni! Ráadásul egy vér profitól tanulhattok! Tudom, hogy nem a legjobb a videó minősége, de fényképezőgéppel örülök, hogy ezt is egyáltalán sikerült lekamerázni.

 


Szóval miután összeraktuk, van egy natúr fehér színű pillangónk, amit kedvünk szerint színezhetünk porfestékekkel. Először a színes részeket dolgozzuk ki. Végül fessük feketére (mi porfestéket használtunk, amit alkoholban oldottunk fel, de jó gélfesték is) fessük be a csápokat, a testet. És a körvonalakat. Végül egy-két fekete foltot rakjunk a szárnyakra, hogy élethűbbé tegyük.

Remélem hasznos volt ez a lépésről lépésre leírás és bemutató. De ha valamit nem írtam le elég érthetően, akkor kérdezzetek bátran, szívesen segítek! :)

Nudleee

11 megjegyzés:

Betka írta...

Ez valóban nem bonyolult, viszont nagyon dekoratív a végeredmény :)
Egy kicsit meginogtam, hogy nekem ilyen mindenképp kell, de rá kellett jönnöm, hogy nem használnám túl sokszor. Úgyhogy inkább csak csodálom. :)

Unknown írta...

Nudleee! Nagyon szépen köszönöm mindenki nevében a segítőkészségedet! Nagyon hazsnos infókat osztottál meg velünk!!! Köszi még1x!:))

Nudleee írta...

Betka, pedig milyen kis csodák kerülhetnének ki a kezeid alól... Bár nélküle is elég találékony vagy, mindent el tudsz készíteni amit csak akarsz! :)

Kedves "nemtudomki" :) ! Nagyon szívesen! Leld örömöd a pillangók készítésében!

Betka írta...

Hát, lehet, hogy egyszer mégis elcsábulok :), persze tudom, hogy csak fejben könnyű elkészíteni, kell "némi" gyakorlás. Imádom a pillangókat és a térbeli szépségeket főleg. Nekem már festés nélkül is egy gyönyörűség, amit a videón láttam. :))

Nudleee írta...

Betka, ha egyszer elcsábulsz, akkor majd szólj! Egyébként én is pillangó rajongó vagyok, de ezt úgyis tudod! :)

tejszínhab írta...

Gyönyörű, légies ez a pillangó! És a rózsa ami a videó végén látszik... Nudleee, én elgondolkozom az erezőn. Mostanában túl sokat költekeztem, de meglátjuk ;)

modoni írta...

hova lett a videó ?? :(

Nudleee írta...

Sajnálom, de el kellett távolítanom a videót... Ennyi volt. Alan Dunn megkeresett 2 hete és megkért, hogy töröljem. Teljesen jogos. Majd ha én csinálok hasonlót, akkor le lesz kamerázva és azt majd megosztom.

Éva Markó írta...

Szia Dóri! Évi vagyok. Szeretném tőled megkérdezni, hogy Szegeden fogsz-e esetleg mostanában cukorvirág tanfolyamot tartani, mondjuk a nyár folyamán? Előre is köszönöm.

Éva Markó írta...

Szia Dóri! Szeretnék érdeklődni, hogy fogsz-e Szegeden tartani cukorvirág tanfolyamot, mondjuk a nyár folyamán? vagy valahol a közelben. Előre is köszönöm, nagyon szépek a munkáid. Ja és lenne még egy kérdésem. Barátnőm esküvőjére (190 fő) én fogom készíteni a tortát. Megjegyzem, ekkorát még sosem készítettem. Mit javasolsz, hány szeletes legyen és hány emeletre osszam szét? Érdekel a véleményed. Köszi előre is. üdv

Nudleee írta...

Szia Évi! :)

Köszönöm a kedves szavaidat, nagyon aranyos vagy! Örülök, hogy tetszenek a munkáim!
Szeged felé biztosan fogok még menni, de egyelőre nem tudom mikor!
Ha megtennéd, akkor megköszönném ha írnál inkább egy e-mailt és ott jobban tudnánk kommunikálni! :)

Szívesen segítek torta ügyben is! :)
Dóri

sutibox.hu - a gasztroblogok gyűjtőoldala - kis banner